شنبه ۱۳۹۷/۱۲/۱۱

اولین رویداد کارآفرین استارت آپ ویکند شهر خلاق شهرداری قزوین با معرفی نفرات برتر به پایان رسید

مراسم اختتاميه اولين رويداد كارآفريني استارت‌آپ‌ویکند شهر خلاق با حضور مسئولان و مديران شهري و تيم‌هاي شركت‌كننده پس از 3 روز فعالیت و تلاش خستگی‌ناپذیر با معرفی ٣ تيم برتر و يك تيم شايسته تقدير به پایان رسید.

به گزارش روابط‌عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی شهرداری قزوین؛ حسنعلی اصغری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی شهرداری قزوین در آیین اختتامیه این رویداد گفت: مرکز ایده و خلاقیت شهرداری قزوین به منظور حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر ایده‌های نو و با هدف گسترش توانایی مدیریت خلاق مبتنی بر دانش، اسفندماه سال جاری، اولین رویداد کارآفرینی استارت‌آپ‌ویکند شهر خلاق را در راستای ایجاد تحول بنیادی در حوزه حمایت از کسب و کارهای نو و مشارکت جوانان و نخبگان شهری برگزار کرد.

اصغری افزود: استارتاپ‌ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی با متد بین‌المللی است که در آن مشتاقان کـارآفرینی در حوزه شهر گرد هم می‌آیـند تا با اشتراک‌گذاری ایـده‌هایشـان و تشکیل تیم‌ها به راه‌اندازی مدل‌های کسب و کـار بپـردازند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی شهرداری قزوین تصریح‌کرد: این رویداد در 4 محور موضوعی گردشگری، محیط‌زیست و پسماند، حمل و نقل پاک و فرهنگ ترافیک و آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی در قالب 33 تیم  طی 3 روز فعالیت و تلاش خستگی‌ناپذیر برگزار شد.

این مقام مسئول هدف از برگزاری این رویداد ارزشمند را شناسایی افراد مستعد و خلاق،  ایجاد روش‌های نوآورانه به‌منظور حل مشکلات شهری در محورهای رویداد، ایجاد زمینه اشتغال پایدار و نوین با تکیه بر توسعه مشاغل دانش‌بنیان، تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری شهروندان به‌منظور حل مسائل و مشکلات شهر و ایجاد فضای نشاط و پویایی در میان شهروندان برشمرد.

محمد پیله‌چی‌ها، دبیر اولين رويداد كارآفريني استارت‌آپ‌ویکند شهر خلاق نیز در این مراسم گفت: این رویداد استارت‌آپی طی 3 روز از تاریخ هشتم اسفند‌ماه تا دهم اسفند‌ماه در نگارخانه فرهنگ‌سرای بانو برگزار شد و افراد ایده‌های خود را مطرح و به هر صاحب ایده 60 ثانیه فرصت داده شد تا ایده خود را شرح دهد.

پیله چی افزود: از بین ایده‌های مطرح شده، 10 ایده با رأی حاضران به‌عنوان ایده‌های برتر و قابل اجرا انتخاب شد. در نتیجه ایده‌های منتخب شروع به تیم‌سازی کرده و طبق برنامه زمانی توسط مربیان در کارگاه‌هایی همچون آشنایی با بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas)، کارگاه کمینه محصول قابل ارائه (MVP)، نحوه ارائه ایده، توسعه محصول، مشتری‌یابی و نحوه تولید محصول اولیه را در مسیر پیشبرد و اجرایی کردن ایده خود شرکت کردند.

وی گفت: در روز آخر این رویداد کارآفرینی به‌منظور بررسی ایده‌ها و محصول اولیه حاصل از آن ایده گروه‌ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه می‌دهد و افرادی که به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی از طرح خود دفاع کردند و در نهایت سه تیم برتر با رأی نهایی داوران انتخاب شدند.

دبیر اولين رويداد كارآفريني استارت‌آپ‌ویکند شهر خلاق گفت: منتخبان استارت آپ ویکند شهر خلاق از بین 9 تیم برگزیده از مجموع 33 تیم به ترتیب تيم اول؛ اوينا، تيم دوم؛ نجات‌بان، تيم سوم؛ بايسيكل‌ران انتخاب شدند و تیم پارك با ما به‌عنوان تيم شايسته تقدير جوایز خود را دریافت کردند.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط